25 Şubat 2009 Çarşamba

Inter-Manchester...


Bu sene şampiyonlar ligi maçlarını fazla takip etmedim.. Eski zevki alamıyorum nedense.. Uzun zamandır ilk defa güzel bir maç izleyeceğim diye gündüzden heyecanlandım.. Maçın ilk maç olmasındanmıdır yoksa takımların formundanmıdır beklediğim tempoyu heyecanı bulamadım.Ama futbol adına gördüğüm çok değerli şeyler vardı maçta..İlk başta Inter'i beğenmediğimi söyleyebilirim.Defansta tamam ama hiç hücum yapamadılar,hücum organizasyonları sıfıra yakındı.Onun için pozisyon bile bulamadan maç bitti.Inter hakkında çok şey söylemeye gerek yok..

Ancak sıra Manchester United'a gelince söylenmesi gereken çok şey var.. Ben sahaya bu kadar iyi yayılan,her futbolcunun görevini eksiksiz tamamladığı,yardımlaşmanın hat safasında başka bir takım görmedim.Özellikle defansif anlamda mükemmel oynadılar.Sahada yer paylaşımının önemini ilk defa bu kadar açık,net gördüm.Oyuncuların isimlerine baktığımızda öyle ahım şahım isimlerle karşılaşmıyoruz. Fletcher,Carrick gibi orta saha oyuncuları yıldız kategorisinde sayılmazlar.O'shea aynı şekilde.. Ama Ferguson bu gençleri ya alt yapıdan ya da çok gençken biryerlerden bulup oynatıyor..Tabiki adını burdan anmadan geçemeyeceğim bir sol bek vardı sahada.. Evra.. Son yıllarda o görevi bu kadar layığıyla yapan başka oyuncu görmedim..(Eh biraz İbrahim üzülmez işte..) Devamlı ileri çıktı her pası olumluydu ve bunların yanında defansif görevlerini de kusursuz yaptı. C.Ronaldo'ya da değinmek gerek tabi.. Top ayağına geldiğinde takımı çok hızlı bir şekilde ileriye taşıyor.Devamlı rakibini tehdit ediyor,üstüne gidiyordu. İnter Ronaldo'ya ikili sıkıştırmalarla alan bırakmadı,ama yinede Ronaldo boşluk bulduğunda ne kadar değerli bir oyuncu olduğunu gösterdi..Birde frikik atışlarına takılıyorum onun.Topa çok sert ama bombeli nasıl vurabiliyor çok anlamıyorum.

İnter'in kalecisi şu anda Dünyanın en iyi kalecisi bence... Bu da içimde kalmasın..

6 yorum:

MORTAC dedi ki...

Julio Cesar konusundaki yorumuna katiliyorum, uzun zamandir bu kadar etkileyici bir kaleci gormemistik... her gecen gun daha da iyi oynuyor sanki

Melih Kazdağ dedi ki...

Futbolda bazı oyuncuları herkes sever.. (ya da en azından kimse nefret etmez)Bunu nasıl sağladıklarını bilmiyorum ama Cesar bunlardan biri... Kurtarışlarından sonra şutu atanla muhabbete girmesi,devamlı tebessüm dağıtması oynanan maçlara pozitif yönde yansıyor.

Tolga Şener dedi ki...

Alex'in çocukluk arkadaşıymış Cesar, Fabiano,Maldanado,Nobre gibi kankalarını getireceğine Cesarı getirseymiş keşke...

Melih Kazdağ dedi ki...

Fabiano ve Nobre'yi anlarımda Maldonado'yu da buraya yazmanı garipsedim!!!


:)

Unknown dedi ki...

Nobre de Alex'ten önce fenere gelmişti, sallamıyalım lütfen :)

Melih Kazdağ dedi ki...

Belki de Çıbanbaşı Nobre'dir..Hepsini o getirmiştir..

Olur Olur...